Vanliga frågor om Nordea
Nordeas ansökningsprocess
Du kan ansöka om lånelöfte för bolån hos Nordea på deras hemsida. Du får lägga ner 5–10 minuter på att besvara några frågor. Efter det får du en sammanställning på alla ifyllda uppgifter, där du sedan behöver godkänna villkoren innan du slutligen skickar in ansökan. Du får besked på skärmen direkt.
-
Signering
-
Kreditupplysning
- Svarstid Direkt
Nordeas ränta och avgifter
Du kan välja bland rörlig eller bunden ränta, eller ränta med räntetak. Bolåneräntan som Nordea erbjuder är individuell och grundar sig på storleken på ditt bolån relaterat till bostadens värde.
Nordeas utbetalning
När du har lämnat in din bolåneansökan och fått den beviljad sker utbetalningen i regel sammanlänkat med kontraktsskrivningen. Hur lång tid det tar mellan en godkänd låneansökan och skrivning av kontrakt skiljer sig från ärende till ärende samt på din ekonomiska situation.
- Vardagar 1 dag
- Lördagar 1 dag
- Söndagar 1 dag
Nordeas kundtjänst
Kundtjänsten hos Nordea kan ta emot samtal via telefon dygnets alla timmar. Förutom support via telefon erbjuder de kundtjänst via e-post och kundchatt via internet- eller mobilbanken.
Du kan även interagera med Nordea på Facebook och Twitter. Tänk bara på att inte ställa några personliga frågor via sociala medier, utan då är de bättre att kontakta dem direkt.
- Vardagar 00.00-24.00
- Lördagar 00.00-24.00
- Söndagar 00.00-24.00