Danske Bank har nöjdast företagskunder. Foto: oleschwander / Shutterstock.com
Danske Bank har nöjdast företagskunder inom områdena Trade Finance och Cash Management, det visar TNS Sifo Proseperas årliga undersökning. Det innebär att banken tar ett kliv upp från andraplatserna man hade inom båda områdena förra året.
De senaste månaderna har de flesta nyheterna om Danske Bank kretsat kring penningtvättshärvan i Estland. Nu kommer dock positiva nyheter från banken.
Inom affärsområdena Trade Finance och Cash Management har banken nöjdast företagskunder, det visar TNS Sifo Proseperas kundundersökning.
Danske Bank hade andraplatserna inom de båda områdena förra året men har nu alltså klättrat upp till en första plats.
Danske Bank har få brister
När kunderna inom Cash Management får berätta vad som gör Danske Bank så bra lyfter man fram att banken har bra lösningar och få brister. Dessutom har Danske Bank en förmåga att snabbt hantera de utmaningar som dyker upp.
Det har inte varit lätt för banken att nå första platsen. Bankens chef för Cash Management i Sverige, Johan Wennerberg, säger att konkurrensen på marknaden har blivit allt starkare men att detta blivit möjligt genom god kundförståelse, ledande lösningar och en strategisk dialog. Nu är målet att fortsätta vara den mest efterfrågade leverantören inom Cash Management.
Hanteringen är både snabb och noggrann
Inom området Trade Finance uppskattar kunderna noggrannheten och snabbheten i all hantering. Dessutom är de tekniska lösningarna mycket lätta att använda.
Danske Banks chef för Trade Finance i Sverige, Anja Naert, känner stolthet över att banken nu tagit över första platsen. Faktum är att Danske Bank, förutom förra året, haft förstaplatsen sedan 2008.
– Tack vare en enastående och dedikerad insats av mitt team har de 100 största Trade Finance-bolagen återigen visat oss sitt förtroende, säger Anja Naert.
Det fina betyget fungerar som en morot för Danske Bank som nu vill arbeta vidare för att kunna fortsätta erbjuda tjänster av hög kvalitet.